A magyarokkal is jó volt a Tate-múzeumok fejedelme
Közel harminc év után úgy köszönt le a Tate-múzeumok éléről Nicholas Serota, hogy új szemléletet vitt a kortárs képzőművészet bemutatásába, a nézelődés helyett vitára ingerelve a látogatókat.
Közel harminc év után úgy köszönt le a Tate-múzeumok éléről Nicholas Serota, hogy új szemléletet vitt a kortárs képzőművészet bemutatásába, a nézelődés helyett vitára ingerelve a látogatókat.
Valóban Hatvany Ferenc gyűjteményéből származik John Constable angol művész Hajó partra vontatása Brightonnál című 1824-es festménye, amelyet a londoni Tate galéria a brit kormány javaslatának eleget téve visszaszolgáltat a jogos tulajdonosoknak - erősítette meg az MTI-nek az örökösöket képviselő ügyvéd, felidézve, hogy a második világháború végén elhurcolt kollekció számos további darabjának sorsa még mindig ismeretlen.
A közönség nélkül nem megy: ez is lehetne a szlogenje a múzeumok kultúrpolitikájának. Hogyan használja ki a webes - közösségi oldalak és fórumok nyújtotta - lehetőségeket egy hazai és egy külföldi múzeum?
A londoni Tate Gallery visszaad a törvényes örökösöknek egy John Constable-festményt, amelyet egy bujkálásra kényszerülő magyar műgyűjtőtől, a sajtóértesülések szerint Hatvany Ferenctől vettek el a a második világháborúban.